onsdag 21 augusti 2013

Lista om tredje ring

Hur ser du på dig själv som en tredjeklassare?
- Störst ego, bäst klädstil och vackrast själ. Nej, men lite tuff kan jag tycka att jag är nu när man tillhör den äldsta och mest erfarna kullen på skolan.
Hur ser du på nykomlingarna som i år börjar ettan?
- Jag ser dem som små söta fågelungar som nervöst testar sina vingar.
Vad kommer att vara det mest spännande med att gå i trean?
- Kanske att jobba med Gymnasiearbetet, det är så stort och jag är riktigt nyfiken på vad jag kan åstadkomma med det. 
Vad kommer att vara det tråkigaste med att gå i trean?
- Det som alltid är det tråkigaste med skolan, tidiga morgnar och läxor. Eller att allting alltid är det sista av något, t.ex. sista höstlovet.
Vad är du mest glad över att behöva slippa göra som du gjorde i tvåan?
- So long språklektioner och mattelektioner!

Vad är du mest nöjd med av det du har gjort i skolan?
- Kanske att låta mina skor ligga kvar i korridoren så att de blir ihopsnörade och uppslängda i taket inne i skolan. En del av mig kommer nu alltid att finnas i skolan. Eller att jag genomförde dansuppvisningen i tvåan. Eller att jag vann en biobiljett för bästa talande. Så mycket att välja på.
Vad är du minst nöjd med av det du har gjort i skolan?
- Svårt att komma på något, men möjligen att jag pluggade så dåligt på en mediakurs att jag nästan fick ett F.
Vad har varit den bästa upplevelsen?
- Jättesvår fråga det med, men med tanke på att vi reste till Berlin så måste jag nog välja det.

Vad kommer du att sakna mest när du går ut skolan?
- Folket. Alla klasskompisar, skolkompisar och även dem som man bara ser i korridorerna och inte har en aning om vilka de är.
Vad ser du mest fram emot att sluta skolan?
- En personlig förändring, att ha utvecklats som person till det bättre. En starkare, tryggare, smartare och snyggare mig ;-)
Bilderna kommer från min Tumblr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar