tisdag 4 december 2012

Kära December

Med dig vill jag vandra på alla stadens kullestensgator med snön dansandes kring våra öron. Fly in på ett varmt café och dricka te, kaffe eller vad du vill.
Jag vill åka skridskor och falla på rumpan som den sanna skridskoprinsessan jag är. Se på bio med nära och kära och frysa om fötterna. För att inte tala om att bli klar med julklappshandlingen och gå på julmarknader.
Med han fina kramas då snön bäddar ett täcke på min panna. Jag vill nostalgiskt se på julkalendern och öppna för var dag en lucka i en barnslig chokladkalender.
Baka pepparkakor och lussebullar till det vackra ljudet av bjällror och barnröster sjungandes vi ser det snöar vi ser det snöar. Och December, jag vill få in dig i mitt rum med glittriga ballerinor och frusna renar tillsammans med ljuset från en ljusslinga runt mitt fönster.

Foton från min Tumblr

1 kommentar:

  1. Tokmysigt allt det där lät! Vi borde göra allt det! Eller ja, iallafall nästan allt!

    SvaraRadera