tisdag 30 september 2014

Om en sommar. Vi ses igen




De underbara. Vännerna som jag älskar så innerligt, så sagolikt. Med sommarens slut innebar det även ett slut för Uddevalla och mig. Släppa taget. Skaka hand. Åka iväg. Uddevalla blir aldrig min stad igen, men de kära som ännu andas västkusten lämnar jag aldrig. Det är bara tid och rum som skiljer oss åt. Fick inte mycket tid med dem de sista veckorna men de dagar jag fick spendera med dem värderar jag högt. Varenda kaffekopp, pratstund, tår, kram, frukost, drink, picknick och tyst stund.

 Underbara. Ni gjorde tiden i Uddevalla värd. Alla regniga dagar, soliga dagar. Ni är stadens guldkant, min guldkant på livet. Distans är svårt, men vi kommer ses igen.

1 kommentar:

  1. aww älskade. Du skriver så otroligt fint. Saknar dig..

    SvaraRadera