onsdag 14 maj 2014

Byta fokus

Hej vänner! Känner inte för att säga något. Varenda liten sak blir en sån enorm press för mig. Som hökar cirkulerar över mig på den orosfyllda himlen eller som gamar som sitter på mina axlar och krafsar efter mitt huvuds förnuft och hjärtas styrka är pressen på mig. Borde kanske därför skriva om det fina. Det som förgyller. Stort som smått. Vännerna som lockar till skratt och livsglädje. Långa nätter som väcker själen till liv. Kaffet som håller ögonen öppna för vackra ting. Solen som dröjer kvar över Guds boning och gör dagarna nere på jordelivet längre.

Imorgon sitter jag på ett tåg på väg till Stockholm, hem till min syster. Där ska jag spendera min helg utan några om helst bekymmer. Längtar.

Lev kung och fridens liljor till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar