fredag 16 augusti 2013

För ljuset ska vara starkare än mörkret

Hej! Är nu tillbaks från Ungdomslägret 2013 och kämpar nu med att överleva vardagslivet. Har sovit, duschat och druckit jos till tusen för att orka med att lägga upp högen med bilder som blev tagna under lägret. Jag hade det iaf väldigt fint där med gamla vänner, nya vänner, stora äventyr, små äventyr, glada miner och ledsna miner, magkramp och darr på hjärtat. Nu följer bara ett kilometerlångt inlägg.

Fick dela rum med fina Erica, Ida, Paulina, Caroline och min nyfunna soulmate V(w)ilma. Vi hade seriöst den finaste utsikten av dem alla.
Så fönstret blev genast min favoritplats på hela lägret och spenderade flera timmar med att sitta där i ensamhet eller tillsammans med någon fin.
En del av vyn från fönstret, havet och badplatsen för de badsugna.
Jag undvek att bada av en hemligstämplad anledning men många var det som badade ist, Erik till exempel.
Och så lite osmickrande bilder från första natten ute på bryggan kan inte skada.
Sjukt vackra ändå.
Två extremt söta flicks! Man får inte säga emot om det.
Häng i tjejstugan en dag då man egentligen kunde göra annat. Men det var fint.
Kung.
Becca var också där med sitt sinnes snygga hår.
Egopics! 
Balla brudar maxar allas gränser!
Kameran min for i andras händer.
Kepstjejor, sockarsöta Sara och swagversionen av mig.
The Unicoronninjas röjde vilt helt obemärkta under hela lägret, plockade svamp tex.
Partner in crime var min trogne Kamel
Och uppdraget var't slutfört, mackor med stekta kantareller.
Och en dag fick jag en Unicorn målad på mitt smalben, av V(w)ilma.
I samma veva spenderade jag tid med lagkompisarna och dansbuddisarna Johanna och Michaela.
Magdalena var också med.
Och en dag var det en repis från förra året, blöjfotboll! Denna gången exklusivt med svansryckning.
Avstod även att delta i detta och nöjde mig med att se på kalabalikleken och fota händelsen ist.
Magdalena satsar järnet.
En annan repris, eller snarare ett måste, lägerbål på onsdagskvällen.
Tror jag skrattade inälvorna i snaror under denna lilla uppvisning. Cred till V(W)ilma som gjorde sig prima som vind.
Men här kände jag bara medlidande för deltagarna som tvingades äta en del skumma saker som soja och stark senap.
Samma kväll drog jag och ett gäng tösabitar igång en film, på mitt demand, Hjälp jag är en fisk!
Ego ego ego......
Vem är denna grrrl i fönstret som är så fab?
Var på en workshop på torsdagen, flätning. Woop, inte för att jag behövde lära mig något men tycker det är så chill att fläta och fixa med hår.
Gjorde en utåtbakad fläta på mig själv, bara för att jag kunde lixom.
Det blev en sorts glassepidemi eller något liknande och kände mig lite som David här på bilden, eller inte... 
Hur man äter sexigt - En utförlig demonstration av Walter med glimten i ögat.
Fina Ida kom med på bild, kommer sakna denna guldlockflicka.
Avslutar nu detta ofantligt långa inlägg med en bild på kära Erica och allas packning i bakgrunden. Henne kommer jag återse på måndag då även hon från och med då kommer att korridorsnubbla inne på Sinclair.

Kärlek!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar