onsdag 18 juli 2012

Älskling jag vet hur det känns när broar till tryggheten bränns


























Jag vill inte bara slösa bort min enda sommar som sjuttonåring. Alla mina drömmar om allt jag skulle göra tynar bort mer och mer för varje sekund som går. "Man lever bara en gång" - det är fel. Man lever fler gånger, ett liv för varje dag, för varje timme, för varje sekund. Och nu dör det.  Men varje gång en dörr stängs öppnas en annan och man får liv igen. Det viktiga är bara att våga öppna nästa dörr som leder till livet. Våga ta dörren som leder till drömmen. Nu dör det och dörrar stängs. När ska man våga ta den dörren man vill. Jag vill inte slösa bort min sommar som sjuttonåring. Jag vill leva i min dröm. Nu öppnas ännu en dörr, nu väcks ännu ett liv.

Nu ska jag njuta av sommarnatten, äta lite choklad bara för att jag kan och skriva ner idéer för min roman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar